Dopravní automobil DA 15 L2T, určený pro zajištění činností JSDHO, zejména přepravu osob a požárního vybavení pro provádění zásahové činnosti a výcviku jednotky, je postaven na dvounápravovém podvozku Mercedes-Benz Sprinter CDI/L KAWA 4×4.
Poháněn je vznětovým přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,2 litru a výkonu 120 kW. Motor skrze automatizovanou převodovku standardně pohání kola zadní nápravy, pohon přední je připojitelný, systém rozdělí výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 35:65.
V automobilu je vestavěný konzervátor akumulátorů, pro připojení k elektrickému proudu slouží zásuvka Rettbox u dveří řidiče, která se po nastartování samočinně odpojí.
Vozidlo je vybaveno parkovacími senzory v předním a zadním nárazníku, překážka před vozidlem je signalizována akusticky a opticky v zorném poli řidiče, překážka za vozidlem pak akusticky a opticky ve vnějších zpětných zrcátkách.
V přední části je uchycen odnímatelný lanový naviják s tažnou silou 35 kN s lanem o délce 25 metrů.
Karoserie vozidla je po obvodu opatřena LED světly, umožňujícími osvětlení okolí. Střecha skříňové nástavby je uzpůsobena pro uložení požárního příslušenství, přístupná je po žebříku v zadní části.
Mercedes je lakován v červeném odstínu RAL 3000, zvýrazňující prvky jsou bílé RAL 9003 a fluorescenční prvky (žluté šrafování chevron na zádi vozu) v odstínu RAL 1026.
Na střeše vozu je modrá světelná rampa, vzadu dvě modrá LED světla, která jsou součástí oranžové světelné aleje. Dvojice modrých LED světel je rovněž na přední kapotě automobilu.
Prostor pro posádku je přístupný posuvnými dveřmi na pravé straně. Opěradla druhé řady sedadel jsou vybavená držákem dýchacího přístroje Dräger PSS 3000 – čtyři kusy byly dodány současně s automobilem.
Vytápění je nezávislé na chodu motoru. Do výbavy v tomto prostoru patří krom zmíněné čtveřice přetlakových dýchacích přístrojů také dvě náhradní tlakové lahve, objímky na hadice, vazáky, záchytné a ventilové lano, povinné vybavení vozu, lékárnička, výstražné vesty pro hasiče a velitele zásahu, deka, vytyčovací páska, pracovní polohovací pásy, záchranné lano, komínový ježek i protižárové rukavice.
V přední části prostoru pro výbavu je uložena vodní nádrž vysokotlakého zařízení o objemu 300 litrů. Proti deformaci např. při plnění z hydrantové sítě je chráněna přepadovým potrubím. Nádrž je uložena v rámu svařeném z profilů a fixovaná pomocí popruhů z polyesteru.
Na prvním ze čtyř výsuvných plat je uložena přenosná požární stříkačka Rosenbauer Fox se vzduchem chlazeným čtyřdobým spalovacím motorem a kalové čerpadlo PH-1200 se spalovacím motorem.
Na druhém platu je elektrocentrála Fogo o výkonu 5,5 kW s příslušenstvím, kalové čerpadlo na 230 V, plechový kanystr na PHM o objemu 20 litrů a vysokotlaké hasicí zařízení Kärcher. Nejvyšší pracovní tlak je 15 MPa, maximální průtok 20 litrů za minutu. Průtokový naviják s vysokotlakou hadicí o délce 30 m je zakončen vysokotlakou proudnicí.
Na třetím výsuvném platu najdeme hadice, klíče na savicové šroubení a spojky, proudnice, páčidla a pákové nůžky.
Čtvrtý výsuv je nejmenší, je na něm prostor pro uložení lanového navijáku.
Na dvou platech, která se vyklápí, je uloženo plovoucí čerpadlo Niagara o výkonu 1 200 litrů za minutu, rozdělovač s kulovými uzávěry, sběrač, sací koš a plastový kanystr na PHM o objemu 5 litrů. Nechybí ani motorová řetězová pila, dřevorubecké klíny a obracecí lopatka, prodlužovací kabel 230 V a dva halogenové reflektory se stativy.
Z dalšího vybavení veze automobil ženijní nářadí, přenosné hasicí přístroje, sekery a páteřovou desku s fixační sadou. Na horní plošině vozidla jsou uloženy tři díly nastavovacího žebříku, přejezdové můstky, trhací hák, sací hadice ke kalovému čerpadlu a k přenosné stříkačce.
Mercedes-Benz Sprinter DA 15 L2T je dlouhý 7 290 mm, široký 1 993 mm a vysoký 3 200 mm. Největší technicky přípustná hmotnost činí 5 000 kg, provozní hmotnost je 3 630 kg.
Design & Programming Core Trade s.r.o. | Product by CoreWEB © 2011 | Všechna práva vyhrazena | HTML | CSS | SEO | Mapa stránek